Koen Dudink (Medemblik, 1975)
Koen Dudink woont en werkt in Amsterdam en is geboren in 1975 in Medemblik. Hij heeft in Nederland aan de Academie voor Beeldende Vorming gestudeerd en in Costa Rica aan de ‘Art Academi Belles Artes’. Hij exposeerde met groot succes op kunstbeurzen zoals de PAN, Realisme, Art Rotterdam, AAF en in musea zoals het Bandal Art Museum in Korea. Daarnaast is zijn werk opgenomen in privécollecties van verschillende internationale kunstverzamelaars. Koen Dudink maakt driedimensionale schilderijen van keramiek op de grens tussen magisch realisme en minimalisme. Zijn werken nodigen niet alleen uit door de sterke licht- en donker contrasten, maar ook door de vragen die ze oproepen over het leven en onze plek in deze hedendaagse maatschappij. Net als zijn steengoed figuren zijn wij als mens van een afstand bekeken ogenschijnlijk gelijk, maar van dichtbij zo ontzettend uniek. Zowel de vormen van de figuren als de betekenis ervan veranderen mee tijdens Dudinks langzame artistieke evolutie en de snel veranderende tijd waarin we leven. Zijn werk heeft zowel verwijzingen naar het verleden door het gebruik van het tijdloze materiaal klei, als ook verwijzingen naar moderne stedelijkheid. Deze spanningen tussen hard en zacht, anonimiteit en uniciteit, abstractie en significantie, beweging en stilte en het verleden en de toekomst maken zijn werk universeel en tijdloos, doch voortdurend veranderlijk.
Koen Dudink (Medemblik, 1975)
Koen Dudink woont en werkt in Amsterdam en is geboren in 1975 in Medemblik. Hij heeft in Nederland aan de Academie voor Beeldende Vorming gestudeerd en in Costa Rica aan de ‘Art Academi Belles Artes’. Hij exposeerde met groot succes op kunstbeurzen zoals de PAN, Realisme, Art Rotterdam, AAF en in musea zoals het Bandal Art Museum in Korea. Daarnaast is zijn werk opgenomen in privécollecties van verschillende internationale kunstverzamelaars. Koen Dudink maakt driedimensionale schilderijen van keramiek op de grens tussen magisch realisme en minimalisme. Zijn werken nodigen niet alleen uit door de sterke licht- en donker contrasten, maar ook door de vragen die ze oproepen over het leven en onze plek in deze hedendaagse maatschappij. Net als zijn steengoed figuren zijn wij als mens van een afstand bekeken ogenschijnlijk gelijk, maar van dichtbij zo ontzettend uniek. Zowel de vormen van de figuren als de betekenis ervan veranderen mee tijdens Dudinks langzame artistieke evolutie en de snel veranderende tijd waarin we leven. Zijn werk heeft zowel verwijzingen naar het verleden door het gebruik van het tijdloze materiaal klei, als ook verwijzingen naar moderne stedelijkheid. Deze spanningen tussen hard en zacht, anonimiteit en uniciteit, abstractie en significantie, beweging en stilte en het verleden en de toekomst maken zijn werk universeel en tijdloos, doch voortdurend veranderlijk.